Word vriend van de woudtse kerk

December 2022

Donatie voor het uurwerk!

Afgelopen donderdag mochten wij een cheque in ontvangst nemen van de kringloopwinkel Re-Sell uit ’s Gravenzande. Bestuurslid en medeoprichter van de stichting Kitty van Kester kwam samen met Mary Helderman naar de Woudtse kerk om ons het mooie bedrag van € 1.250 te overhandigen. Het geld is bestemd voor reparatie en vervanging van het uurwerk.

Kringloopwinkel Re-Sell is een grote winkel in het centrum van ’s Gravenzande; www.re-sell.nl . Zij zijn dagelijks geopend en hebben een groot assortiment. Zoals gebruikelijk bij een kringloopwinkel, draait alles op inzet van vrijwilligers. Jaarlijks kan deze kringloopwinkel zo’n € 75.000 aan giften doen. Uiteraard zijn wij erg blij met de ontvangen donatie!

Mede door deze gift, hebben wij het benodigde bedrag van € 9.000 bereikt. Inmiddels is een geactualiseerde offerte opgevraagd en deze komt (uiteraard) iets hoger uit dan aanvankelijk begroot. Gelukkig valt dit voor ons te overzien; wij zijn dan ook al in gesprek met de klokkenmaker en begin volgend jaar gaat het onderhoud plaats vinden!

Wij danken nogmaals Re-Sell voor de donatie en wensen hen veel succes voor de toekomst!

Kitty van Kester overhandigt de cheque aan Jan Pieter van Woerden

Namens het bestuur,

Stichting Vrienden van de Woudtse kerk

Augustus 2022

Onlangs ontvingen wij een donatie van € 750,= van de kringloopwinkel De Recycling, gevestigd in ’s Gravenzande. De kringloopwinkel heeft de zorg voor het milieu hoog in het vaandel staan. Dit uit zich met name middels de inzet voor hergebruik van goederen om op die manier de afvalberg te verminderen. Goed voor het klimaat en goed voor de toekomst! is het motto van de kringloopwinkel. Omdat de organisatie draait op inzet van vrijwilligers kunnen jaarlijks vele donaties gedaan worden aan diverse goede doelen. We zijn dan ook zeer verheugd dat wij als Stichting vrienden van de Woudtse kerk een gift hebben ontvangen die wij kunnen besteden aan de restauratie van het uurwerk van de Woudtse kerk. Kringloopwinkel De Recycling: hartelijk dank hiervoor. (zie www.kringloopwinkelderecylcing.nl)

Augustus 2020

Openluchtconcert in ’t Woudt was groot succes

Op zaterdag 22 augustus jl. organiseerden de Vrienden van de Woudtse kerk in samenwerking met het Comité Concerten 't Woudt een openluchtconcert. Op de binnenplaats van één van de boerderijen in het pittoreske dorpje ‘t Woudt, was een boerenwagen het podium waarop de sopraan Claron McFadden en gambist Robert Smith, twee gerenommeerde muzikanten die een internationale carrière genieten, een indrukwekkend concert verzorgden. Het kader van de eeuwenoude boerderij, de buitenlucht, de zon, wind en vogels gaven het geheel extra sfeer.

Het tweetal bracht werken uit verschillende eeuwen, van Barbara Strozzi, Giulio Caccini, Duke Ellington, Thomas Hume en een spiritual. Indrukwekkend was de eigen compositie van Robert Smith waarin hij twee werken van Marin Marais op virtuoze wijze integreerde in een nummer van de metalband Metallica. Het thema dat alle concertstukken aan elkaar verbond, was de liefde die zich ontwikkelt in de tijd: van ontluikend naar volle bloei en van tanend naar voorbij.

In verband met de coronaregels waren er slechts 50 plaatsen beschikbaar per concert, dat driemaal werd uitgevoerd. De concerten waren binnen een dag uitverkocht. De Vrienden van de Woudtse kerk en het Comité Concerten ’t Woudt hebben het voornemen om in de toekomst opnieuw concerten in deze formule te organiseren. Houd hiervoor de websites vriendenwoudtsekerk.nl en concertentwoudt.nl in de gaten!

Februari 2020

Op dit moment proberen wij geld in te zamelen voor het onderhoud en deels vernieuwen van het uurwerk van de Woudtse Kerk. In oktober vorig jaar mochten wij een cheque ontvangen van CJV ’t Zoldertje uit Den Hoorn van € 1.500,=. Eind december ontvingen wij van kringloopwinkel Habbekrats in De Lier eveneens een cheque van € 1.500,=. Beiden bijzonder hartelijk dank hiervoor!

Verder hebben wij nog de nodige losse giften ontvangen en wij hebben de netto opbrengst van het kerstconcert bestemd voor de klok. Hierdoor staat de teller inmiddels bijna op € 5.000,=! Al met al een heel mooi bedrag.

November 2017

Kent u het boekje Wouter van 't Woudt?
Dit leuke kinderboek van Frans van der Meer speelt zich af in 't Woudt, een mooi kado naar aanleiding van uw bezoek!
Het boekje is te koop bij Koffiehuis de Hooiberg www.dehooiberg.nu in 't Woudt. Van elk verkocht boekje gaat € 5,00 naar Stichting Vrienden van de Woudtse Kerk. Van harte aanbevolen!

April 2017

ANBI Status
De stichting is aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) en cultureel ANBI door de belastingdienst. Dit biedt particulieren de mogelijkheid om hun giften voor 125% af te trekken voor de inkomsten belasting. Voor bedrijven zou zelfs een aftrek van 150% kunnen gelden voor de vennootschapsbelasting.

Februari 2017

Foto's gezocht

De Woudtse kerk is een prachtig monument. Maar dat is niet vanzelf gegaan. Door de jaren heen zijn er de nodige onderhoudswerkzaamheden geweest. We zijn op zoek naar foto's en filmpjes van deze werkzaamheden. Heeft u die, zou u die dan digitaal willen sturen naar info@vriendenwoudtsekerk.nl. Mocht u ze niet digitaal hebben stuur ons dan een bericht dan proberen we ze te digitaliseren.

Januari 2017

Stichting Vrienden van de Woudtse kerk is een feit. We gaan met een groep enthousiaste vrijwilligers leuke dingen organiseren om op die manier de Kerk te behouden en te onderhouden.